środa, 6 maja 2020

KTO TY JESTEŚ? - Kraków. 6 godzin

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Kraków.



zajęcia  poranne - 6 godziny:
1). Zajęcia muzyczne: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczno - techniczne: 2 godziny
3). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
4) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
5) Zajęcia środowiskowo - przyrodnicze: 1 godzina



zadanie 1.

"Moja flaga" - zabawa twórcza. Dziecko wykonuje z kolorowego papieru i patyczka flagi Polski.



zadanie 2.

"Zabawy z mapą Polski" - zabawa dydaktyczna.

Prezentacja mapy Polski

Rodzic przedstawia regiony Polski: góry, morze, Śląsk, niziny i ich umiejscowienia na mapie.




 Omówienie symboliki mapy: 
oznaczenie dróg

oznaczenie rzek

oznaczenie miast




Wskazanie głównej rzeki Polski - Wisły. Zapraszam na wycieczkę wzdłuż niej. Rodzic mówi, że wycieczkę rozpoczynamy w górach. Zadaniem dziecka z pomocą rodzica jest znaleźć źródło Wisły. Dziecko wodzi palcem pop mapie i wskazuje pierwsze duże miasto Kraków. 





zadanie 3.
"Płynie Wisła, płynie" - osłuchanie z fragmentem piosenki w wykonaniu rodzica.
sł. E. Wasilewski, K. Hoffman, muz. K. Hoffman

słowa piosenki:
Po polskiej krainie,
A dopóki płynie:
Polska nie zaginie!...
Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała,
A w dowód miłości
Wstęgą opasała.


melodia:
wersja instrumentalna: https://youtu.be/QoXTz6yEy60



Pytanie dotyczące treści piosenki: Co Wisła zobaczyła na swojej drodze?





zadanie 4.

"Kraków na obrazkach" - zabawa dydaktyczna. Prezentacja najbardziej charakterystycznych miejsc i symboli Krakowa.
ZAMEK NA WAWELU


WIEŻA MARIACKA
OBWARZANEK
SMOK WAWELSKI


SUKIENNICE

LAJKONIK







zadanie 5.

"Raz dwa, trzy smok patrzy" - zabawa ruchowa. Rodzic jest smokiem. Dziecko jest ustawione na wyznaczonej linii startu. Jego zadaniem jest dobiec do linii mety, ale może biec tylko wtedy, gdy smok stoi tyłem. Gdy smok stoi przodem, dziecko musi stać w bezruchu.  



zadanie 6.

"Smok Wawelski" - praca plastyczno - techniczna. Rodzic gromadzi pudełka, srebrny i złoty papier, wytłoczki po jajkach, sznurki, druciki itp. Dziecko wraz z rodzicem projektuje i wykonuje z dostępnych materiałów smoka. 


przykłady:






wtorek, 5 maja 2020

KTO TY JESTEŚ? - Godło,flaga, hymn. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊
Temat dnia: Godło,flaga, hymn .



zajęcia  popołudniowe - 4 godziny:
1). Zajęcia muzyczne: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczne: 1 godzina
3). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
4) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina

zadanie 1. 

"Prawda czy fałsz?" - zabawa słownikowa. Rodzic mówi do dziecka zdania związane tematycznie z Polską. Jeżeli jest ono prawdziwe, dziecko klaszcze; jeżeli jest fałszywe - tupie w podłogę.
- Czy godłem Polski jest orzeł biały?
- Czy flaga Polski jest zielono - czerwona?
- Czy Polska leży nad morzem?
- Czy flaga Polski jest biało - czerwona?

zadanie 2.

"Jedzie pociąg z daleka" - zabawa ruchowa przy piosence. Rodzic to maszynista, a dziecko i inni członkowie rodziny to wagoniki pociągu. Pociąg jedzie po całym domu, na przerwę w śpiewie rodzic mówi nazwę miasta, wsi bądź inną nazwę związaną z Polską, np. TU STACJA ZAKOPANE, TU STACJA GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE. Następnie pociąg jedzie dalej.

słowa piosenki: https://youtu.be/PjUopo-DJio

zadanie 3.

''Nasza Polska" - praca plastyczna. Rodzic z dzieckiem wybiera rejon Polski - np. góry, morze, równiny, swoje miasto, małą wieś. Tam, gdzie jest to możliwe, dziecko może podpisać swoją pracę, wykorzystując litery.


zadanie 4.

"Wyścig rycerzy" - zabawa ruchowa. Rodzic wyznacza linie startu i mety. Dziecko, rodzic i inni członkowie rodziny dobierają się w pary. Jedna osoba jest koniem, druga rycerzem. Na hasło rodzica pary biegną do mety. Ścigać się mogą też same konie lub sami rycerze. Dziecko ma dojść do wniosku, że nie zawsze się wygrywa. Zachęcam do nagradzanie tych, którzy przegrali za wkład ich pracy i zaangażowanie.




poniedziałek, 4 maja 2020

KTO TY JESTEŚ? - Polska - legendy. 3 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Polska - legendy.



zajęcia  poranne - 3 godziny:
1). Zajęcia matematyczne: 0,5 godziny
2). Zajęcia plastyczne: 1 godzina
3). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
4) Zajęcia językowe i słownikowe: 0,5 godziny


zadanie 1.


Powtórzenie dni tygodnia.

 Proszę przygotować dla dziecka etykiety z dniami tygodnia.
(podaję przykłady:)

Dziecko ogląda filmik i szuka dziecka z napisem pasującym do etykiety przygotowanej przez rodzica : poniedziałek




zadanie 2.


"Moje ręce" - zabawa dydaktyczna. Dziecko odrysowuje swoje dłonie na kartce papieru, zwracając uwagę na to, by palce były rozchylone i aby na kartce zmieściły się obie dłonie. Następnie z przygotowanych liter przez rodzica przyklejają swoje imię, ozdabiając pracę, dorysowuje, dokleja różne elementy.

np.:





zadanie 3.

"Orły" - rozwijanie sprawności ruchowej. Dziecko biega po pokoju z rozłożonymi ramionami, udając orła. Na sygnał gwizdka musi stanąć w rozkroku z ramionami rozłożonymi na boki, przyjmuje w ten sposób pozycję orła z polskiego godła. Na drugi sygnał gwizdka ponownie zaczyna biegać po pokoju.



zadanie 4.

"Ojczyzna" - słuchanie wiersza Włodzimierza Domeradzkiego.


OJCZYZNA

Wszystko dokoła:
dom i przedszkole,
fabryczne dymy,
żelazna kolej...

Kwiaty przy oknie,
klon koło bramy,
słoneczny uśmiech
kochanej mamy...

I las, co cieniem
dzieci zaprasza-
wszystko to Polska,
Ojczyzna nasza!

Pytania do dziecka: Jak nazywa się nasza ojczyzna?; Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?

DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE - Co zabierzemy na wakacje. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III. Zapraszam do wspólnej zabawy 😊 Temat dnia: Co zabierzemy na wakacje. zajęci...