środa, 13 maja 2020

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA? - Jak powstaje książka. 6 godzin

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Jak powstaje książka.



zajęcia  poranne - 6 godzin:
1). Zajęcia matematyczne: 1 godzina
2) Zajęcia językowe i słownikowe: 2 godziny
3) Zajęcia manualne:1 godzina
4) Zajęcia ruchowe: 1 godzina
5) Zajęcia społeczne:1 godzina

zadanie 1.

Powtórzenie dni tygodnia.

 Proszę przygotować dla dziecka etykiety z dniami tygodnia.
(podaję przykłady:)

Dziecko ogląda filmik i szuka dziecka z napisem pasującym do etykiety przygotowanej przez rodzica : środa.


zadanie 2.

"Kto to jest" - działanie dziecka. Rodzic nazywa zawody związane z powstawaniem książek (pisarz, autor, ilustrator, grafik, redaktor, drukarz itp.). Dziecko z pomocą rodzica określa, czym taka osoba się zajmuje, jakie czynności wykonuje podczas swojej pracy. Dziecko pod kierunkiem rodzica szuka w internecie zdjęć tych osób przy pracy.

zadanie 3.

Zestaw ćwiczeń porannych:

- "Bocian na łące" - zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka dziecko przyjmuje pozycję bociana - staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
- "Skaczące żabki" - zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żaby. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żaby. Na kolejny sygnał ponownie skacze po pokoju.
- "Pająk i muchy" - Rodzic układa na podłodze koło np. z szalika. Dziecko wchodzi do koła i udaje "muchę". Rodzic będzie "pająkiem". "Pająk" stoi w ukryciu. Dziecko - "mucha" swobodnie biega po pokoju. Na sygnał gwizdka "pająk" wybiega z kryjówki i goni "muchę". Kiedy "mucha" zdąży wrócić do swojej kryjówki "koła", jest bezpieczna. Następnie następuje zamiana ról.

zadanie 4.

"Skąd się biorą książki?" - rozmowa z dzieckiem na temat historyjki obrazkowej z wykorzystaniem karty pracy.

zadanie 5.

"Litery" - zabawa ruchowa. Dziecko w parze z rodzicem spacerują przy piosence: https://youtu.be/LE2FHSUvBE4. Gdy muzyka milknie, dziecko z rodzicem starają się ułożyć ze swoich ciał (każde osobno lub współpracując) kształt litery podanej przez rodzica.


zadanie 6.

"Supełek w księgarni" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem karty pracy. Supełek razem z mamą kupował książki do swojej biblioteki. 





wtorek, 12 maja 2020

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA? - W BIBLIOTECE. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: W bibliotece.



zajęcia  popołudniowe - 4 godziny:
1). Zajęcia matematyczne: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczne: 0,5 godziny
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1,5 godziny
4) Zajęcia manualne:1 godzina

zadanie 1.

Wycieczka do biblioteki:


zadanie 2. 

"W bibliotece" - zabawa plastyczna. Dziecko farbami maluje swoje wrażenia z pobytu w bibliotece. Po wykonaniu pracy, dziecko nadaje tytuł oraz opowiada, co namalowało. Pod kierunkiem rodzica dziecko wykonuje etykietkę do podpisania pracy z wykorzystaniem rozsypanki literowej lub komputera.

zadanie 3. 

"Plastelinowe czytanki" - zabawa manualna. Dziecko ugniata kawałki plasteliny, robi z nich wałeczki i stara się nadać im kształt - najpierw liter podanych przez rodzica, a następnie kolejnych liter w wymyślonym przez siebie słowie.

przykład:


zadanie 4.

"Dywaniki" - zabawa dydaktyczna. Dziecko układa kolorowe dywaniki z liczb w kolorach z poniższej karty. Każdy z ułożonych szeregów ma być równy długości dziewięć (dziewięć białych klocków- pierwszy rząd od lewej strony). Po ułożeniu dziecko mówi, z jakich kolorów ułożyło kolejne rzędy w swoim dywaniku.
zadanie 5.

Aktorzy czytają dzieciom najlepsze bajki. Zapraszam do słuchania audiobooka.



poniedziałek, 11 maja 2020

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA? - MOJE KSIĄŻKI. 3 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Moje książki.



zajęcia  poranne - 3 godziny:
1). Zajęcia matematyczne: 1 godzina
2). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina


zadanie 1.

Powtórzenie dni tygodnia.

 Proszę przygotować dla dziecka etykiety z dniami tygodnia.
(podaję przykłady:)

Dziecko ogląda filmik i szuka dziecka z napisem pasującym do etykiety przygotowanej przez rodzica : poniedziałek

zadanie 2.

ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH:
- "Bocian na łące" - zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka dziecko przyjmuje pozycję bociana - staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
- "Skaczące żabki" - zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żaby. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żaby. Na kolejny sygnał ponownie skacze po pokoju.
- "Pająk i muchy" - Rodzic układa na podłodze koło np. z szalika. Dziecko wchodzi do koła i udaje "muchę". Rodzic będzie "pająkiem". "Pająk" stoi w ukryciu. Dziecko - "mucha" swobodnie biega po pokoju. Na sygnał gwizdka "pająk" wybiega z kryjówki i goni "muchę". Kiedy "mucha" zdąży wrócić do swojej kryjówki "koła", jest bezpieczna. Następnie następuje zamiana ról. 

zadanie 3.

„Strażnik książek” - rozmowa na temat opowiadania Magdaleny Zawadzkiej.

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafił znaleźć radę. Pewien rybak, z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków, postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc.
– Skoro jest taki mądry, to na pewno wie, jak przestać być głupim – powiedział rybak i wyruszył w drogę.
Wędrował wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w bramę.
– Kto tam? – odezwał się jakiś głos.
– To ja! Chcę wejść, wpuść mnie! – zawołał się rybak.
– Nie jesteś zbyt grzeczny, idź sobie – odparł głos.
Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał:
– Kto tam?
– Proszę, wpuść mnie!
Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie.
– Witaj, wejdź proszę i powiedz, co cię sprowadza.
Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony książek.
– Oto rada na twój kłopot – powiedział czarodziej.
Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.
– Co ja mam zrobić? – zapytał przestraszony.
– Zacznij się uczyć. Weź jedną książkę, przeczytaj ją, a potem weź drugą i kolejną. Kiedy przeczytasz wszystkie, będziesz mądrzejszy ode mnie.
– Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie.
– O nie! – zaprzeczył czarodziej. – Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy. Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł, zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść, by się uczyć.

 Pytania do opowiadania (rodzice pomagają w udzieleniu odpowiedzi):
§  Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?
§  Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?
§  Co zrobił rybak?
§  Jak zakończyła się ta historia?
§  Dlaczego powinno się czytać książki?
§  Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać?
§  Do czego służą książki?


zadanie 4.
Zapraszam na bajkę pt.: "Warto czytać"

DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE - Co zabierzemy na wakacje. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III. Zapraszam do wspólnej zabawy 😊 Temat dnia: Co zabierzemy na wakacje. zajęci...