Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy III.
Zapraszam do wspólnej zabawy 😊
Temat dnia: Moje książki.
zajęcia poranne - 3 godziny:
1). Zajęcia matematyczne: 1 godzina
2). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
zadanie 1.
Powtórzenie dni tygodnia.
Proszę przygotować dla dziecka etykiety z dniami tygodnia.
(podaję przykłady:)
Dziecko ogląda filmik i szuka dziecka z napisem pasującym do etykiety przygotowanej przez rodzica : poniedziałek
zadanie 2.
ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH:
- "Bocian na łące" - zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka dziecko przyjmuje pozycję bociana - staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
- "Skaczące żabki" - zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żaby. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żaby. Na kolejny sygnał ponownie skacze po pokoju.
- "Pająk i muchy" - Rodzic układa na podłodze koło np. z szalika. Dziecko wchodzi do koła i udaje "muchę". Rodzic będzie "pająkiem". "Pająk" stoi w ukryciu. Dziecko - "mucha" swobodnie biega po pokoju. Na sygnał gwizdka "pająk" wybiega z kryjówki i goni "muchę". Kiedy "mucha" zdąży wrócić do swojej kryjówki "koła", jest bezpieczna. Następnie następuje zamiana ról.
zadanie 3.
„Strażnik książek” - rozmowa na temat opowiadania Magdaleny Zawadzkiej.
W ogromnym zamku
mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na
świecie i zawsze potrafił znaleźć radę. Pewien rybak, z którego śmiano się we
wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków, postanowił udać się do niego i poprosić
o pomoc.
– Skoro jest taki
mądry, to na pewno wie, jak przestać być głupim – powiedział rybak i wyruszył w
drogę.
Wędrował wiele dni aż
dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w
bramę.
– Kto tam? – odezwał
się jakiś głos.
– To ja! Chcę wejść,
wpuść mnie! – zawołał się rybak.
– Nie jesteś zbyt
grzeczny, idź sobie – odparł głos.
Rybak zanocował w
lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał:
– Kto tam?
– Proszę, wpuść mnie!
Wtedy brama otworzyła
się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie.
– Witaj, wejdź proszę
i powiedz, co cię sprowadza.
Rybak podziękował i
opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa
do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były
miliony książek.
– Oto rada na twój
kłopot – powiedział czarodziej.
Rybak nie mógł
uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.
– Co ja mam zrobić? –
zapytał przestraszony.
– Zacznij się uczyć.
Weź jedną książkę, przeczytaj ją, a potem weź drugą i kolejną. Kiedy
przeczytasz wszystkie, będziesz mądrzejszy ode mnie.
– Ale przecież ty
jesteś najmądrzejszy na świecie.
– O nie! – zaprzeczył
czarodziej. – Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że
jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy. Rybak został
u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł,
zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto
zechce przyjść, by się uczyć.
Pytania do opowiadania (rodzice pomagają w udzieleniu odpowiedzi):
§
Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?
§
Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?
§
Co zrobił rybak?
§
Jak zakończyła się ta historia?
§
Dlaczego powinno się czytać książki?
§
Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać?
§
Do czego służą książki?
zadanie 4.
Zapraszam na bajkę pt.: "Warto czytać"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz